Image Alt

Eonia

Κατακράτηση υγρών ονομάζεται εκείνη η κατάσταση κατά την οποία ο οργανισμός ‘’κρατάει’’ περισσότερο νερό απο αυτό που χρειάζεται για να λειτουργεί φυσιολογικά.

Η κατάσταση αυτή συχνά χαρακτηρίζεται ως ανεπιθύμητη και προκαλεί αύξηση βάρους και δυσάρεστο αίσθημα πρηξίματος.

Παράγοντες που ευθύνονται για την κατακράτηση υγρών είναι οι ορμονικές διαταραχές, η λήψη ορισμένων φαρμάκων, η υπερβολική κατανάλωση αλατιού, ο περιορισμός κατανάλωσης νερού, η κακή κυκλοφορία του αίματος, περιστατικά καρδιακής και νεφρικής ανεπάρκειας καθώς επίσης η ορθοστασία, η κακή θέση του σώματος σε κάθισμα, η ακινησία σε ταξίδι ή στην οδήγηση και η χρόνια έλλειψη μαγνησίου.

Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές για να απαλλαγείτε απο την κατακράτηση υγρών:

• Περιορίστε την κατανάλωση αλατιού. Αντικαταστήστε το με χυμό λεμονιού, βότανα, ξύδι και φρέσκα μυρωδικά.
• Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε κάλιο (μπανάνα, πατάτα, γλυκοπατάτα, ροδάκινο, σταφίδες, παντζάρια) και μαγνήσιο (φρούτα, πράσινα λαχανικά, όσπρια, θαλασσινά, δημητριακά ολικής αλέσεως).
• Καταναλώστε φρούτα και λαχανικά καθώς είναι πλούσια σε υγρασία κι έχουν φυσική διουρητική δράση.
• Καταναλώστε μεγαλύτερες ποσότητες νερού (τουλάχιστον 1 ½ – 2lt ημερησίως). Μπορεί να ακούγεται παράδοξο αλλά ναι, ένας καλά ενυδατωμένος οργανισμός κάνει λιγότερη κατακράτηση υγρών.
• Περιορίστε την καφείνη σε οποιαδήποτε μορφή.
• Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ.
• Περιορίστε το κάπνισμα.
• Αυξήστε την κατανάλωση ψαριού αντί κρέατος καθώς περιέχει λινολεικό οξύ που έχει διουρητική δράση.
• Αυξήστε την φυσική σας δραστηριότητα καθώς συμβάλει στην διατήρηση του κυκλοφορικού συστήματος.
Κοιμηθείτε επαρκώς. Ο ύπνος επηρεάζει τα συμπαθητικά νεύρα στα νεφρά, τα οποία ρυθμίζουν το επίπεδο νατρίου και το ισοζύγιο νερού στο σώμα.

Νικολάου Αντώνης,
Διατροφολόγος – Διαιτολόγος
ΕΟΝΙΑ

Post a Comment