Image Alt

Eonia

Η βρώμη είναι δημητριακό και ο καρπός της αποτελείται κυρίως από τρία μέρη, το πίτουρο(φλοιός), το ενδόσπερμα και το φύτρο. Είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μεταλλικά στοιχεία, φυτικές ίνες και ιχνοστοιχεία.

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και οι πρωτεΐνες που περιέχει η βρώμη βοηθούν τον οργανισμό να μεταβολίσει τους υδατάνθρακες και να παράγει την ενέργεια που χρειάζεται το ανθρώπινο σώμα, ώστε να ανταπεξέλθει στο καθημερινά απαιτητικό πρόγραμμα.

Η βρώμη θεωρείται ιδιαίτερα υγιεινή τροφή, διότι παρουσιάζει πολλές θεραπευτικές ιδιότητες για την υγεία και για απώλεια σωματικού βάρους. 

Οι νιφάδες βρώμης δρουν ως μαγική τροφή, έχοντας την ιδιότητα να κρατούν σταθερό το σωματικό βάρος αλλά και να βοηθούν τον ανθρώπινο οργανισμό να αποβάλλει τα περιττά κιλά.

1) Είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, άρα προσφέρουν ταχύτερα το αίσθημα κορεσμού της πείνας.

2) Είναι πλούσιες σε πρωτεΐνες, οι οποίες ενεργοποιούν το μεταβολικό ρυθμό και αυξάνουν την παραγωγή βιταμίνης Ε, τα επίπεδα ασβεστίου, μαγγανίου και ψευδάργυρου στον οργανισμό.

3) Εμποδίζουν την απορρόφηση υδατανθράκων από το τοίχωμα του εντέρου, διατηρώντας σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, μειώνοντας την επιθυμία για γλυκές και λιπαρές τροφές.

4) Καταπολεμούν τη δυσκοιλιότητα λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας τους σε φυτικές ίνες, συμβάλλοντας και με αυτόν τον τρόπο στο αδυνάτισμα.

Ακόμα,η βρώμη είναι πλούσια σε β-γλυκάνες (κατηγορία φυτικών ινών) και αντιοξειδωτικές ουσίες που συμβάλλουν στην καλή υγεία.

1) Μειώνει τα επίπεδα λιπιδίων που σχετίζονται με τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.

2) Συμβάλλει στην προστασία των αγγείων από τη δράση των ελευθέρων ριζών, καθυστερώντας έτσι τη διαδικασία της αθηρωμάτωσης και μειώνοντας περαιτέρω τον καρδιαγγειακό κίνδυνο.

3) Συμβάλλει στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος (φυσιολογικής λειτουργίας του εντέρου  και αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας).

4) Προάγει την ανάπτυξη και διατήρηση της φυσιολογικής μικροχλωρίδας του εντέρου λόγω των πρεβιοτικών συστατικών.

5) Ενισχύει το ανοσοποιητικού συστήματος του οργανισμού.

6) Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων και καρκίνου.

7) Ρυθμίζει τα επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, αποτρέποντας τις απότομες αυξομειώσεις και μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης ινσουλινοαντίστασης και σακχαρώδη διαβήτη.

8) Δεσμεύει και απομακρύνει την <<κακή>> χοληστερόλη (LDL), διατηρώντας την <<καλή>> χοληστερόλη (HDL) σε υψηλά επίπεδα.

Μεγάλη έμφαση χρειάζεται να δώσουν τα άτομα με κοιλιοκάκη ή δυσανεξία στη γλουτένη στην κατανάλωση του συγκεκριμένου δημητριακού. Η βρώμη δεν περιέχει γλουτένη, όμως οι συνθήκες καλλιέργειας, μεταφοράς και επεξεργασίας της βρώμης προκαλούν τη μεταφορά ελάχιστης έστω γλουτένης από άλλα δημητριακα  Αυτή η μικρή ποσότητα είναι ικανή να προκαλέσει κοιλιοκάκη σε άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη. Τέλος, η βρώμη περιέχει την ουσία αβεβίνη, η οποία είναι μια τοξική ουσία για τον υποβλεννογόνο του εντέρου και μπορεί να προκαλέσει αντίδραση στους κοιλιακούς μύες, προκαλώντας σπασμούς και πόνους. Πιστεύεται ότι προκαλεί προβλήματα στο 10% των ατόμων που έχουν δυσανεξία στη γλουτένη.

 

Αχλάτη Ιωάννα
Διατροφολόγος – Διαιτολόγος
ΕΟΝΙΑ

πηγή: Likewoman

Post a Comment

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.
Διαβάστε αναλυτικά για τα Cookies εδώ.

Κλείσιμο